De toekomst van de auto; gaan we allemaal op stroom rijden?
Rijhulpsystemen, meer gemak achter het stuur en een verhoogde veiligheid. Dat zijn een aantal van de speerpunten in de auto-industrie wanneer het gaat om de toekomst van de auto. Maar waar nog veel meer aandacht aan besteed wordt, is het elektrisch rijden. De brandstofmotor moet het straatbeeld uit, al wordt er onderhand flink gesjoemeld met de doelstellingen. Geen auto’s op fossiele brandstof in 2030 is door veel autofabrikanten bijgesteld naar een aanzienlijk lager percentage. Jaguar gaat volledig tegen de trend in en wil in 2025 al uitsluitend elektrische auto’s op de markt zetten.
Hoe zit het nou met de toekomst van de auto? Gaat het nog steeds om elektrisch rijden en welke rol gaat de voorruit spelen in de ontwikkelingen?
Volledig elektrisch is het doel, maar wanneer weten we nog niet echt
De doelstelling van de Europese Unie was in 2030 uitsluitend nog elektrische auto’s nieuw op de markt te zien. Auto’s met een verbrandingsmotor moesten het straatbeeld uit zijn in 2030. Nu is daar aardig aan gemorreld. Zo wordt de hybride (op strikte voorwaarden) nu wel weer goedgekeurd en bestaat de kans dat er een 70%-norm ingesteld wordt. Veel onduidelijkheden en nog geen concrete afspraken dus, mede vanwege de coronaperiode met veel ongemakken en uitdagingen voor de auto-industrie.
Tegelijkertijd zal de elektrische auto hoog op de planning blijven staan. Zelfs met de uitdagingen blijft het verlagen van de CO2-uitstoot namelijk wél een doelstelling die gehaald moet worden.
30 miljoen elektrische auto’s in 2030
Eind 2020 lekte nieuwe plannen van de Europese Commissie uit, waarbij een nieuw streven genoemd wordt. Geen 0%-norm meer, maar een doelstelling van 30 miljoen elektrische auto’s op de Europese wegen. Dat klinkt als een fors getal, maar concreet komt het neer op een percentage van ongeveer 10%. Op dit moment zijn er namelijk meer dan 280 miljoen auto’s geregistreerd in de EU, in 2030 zal dit aantal boven de 300 miljoen liggen.
Om dit streven te behalen, zijn er twee factoren die een ontzettend grote rol van betekenis spelen. Enerzijds is dat de laadinfrastructuur (dit geldt overigens niet voor Nederland, dat al koploper is op dit vlak), anderzijds het aanbod aan nieuwe, elektrische en vooral betaalbare auto’s vanuit de auto-industrie. De coronapandemie (en vooral de coronamaatregelen zelf), hebben gezorgd voor een kink in de kabel.
Uit gesloten fabrieken komen namelijk geen auto’s rijden. De fabrieken die wel geopend zijn, hebben een probleem met de toelevering. Elektrische auto’s hebben namelijk vooral twee dingen nodig; chips en accu’s. De levering van juist deze twee basisonderdelen is zo goed als stil komen te liggen. De on-demand productie van deze onderdelen heeft een enorme achterstand opgelopen, waarvan we de aankomende maanden de gevolgen zullen ondervinden. Niet alleen op het gebied van de elektrische auto overigens, ook bij mobiele telefonie en laptops zullen de schappen leger zijn dan voorheen.
Heeft elektrisch rijden de toekomst dan nog wel?
Jazeker, alleen is nu duidelijk dat de strakke doelstellingen een te hoge lat waren en dat dit bijgesteld moet worden. De bal ligt nu bij de autofabrikanten, die het aanbod aan betaalbare elektrische auto’s op moeten schroeven. Dit zullen zij overigens zonder enige twijfel doen; met de uitstootnormen die opgesteld zijn, heeft een autobouwer als Volkswagen, Jaguar of de PSA-groep namelijk baat bij het verkopen van zoveel mogelijk elektrische auto’s, omdat er anders boetes op de mat komen te liggen.
Wat is de rol van de voorruit van de auto nou eigenlijk?
Gaat het om de toekomst van de auto, dan gaat het om gemak, veiligheid en optimaal kunnen rijden. Hierbij gaat de voorruit veel functies vervangen die eerder op het dashboard en middenconsole te vinden waren. Complete AR-taferelen worden genoemd, samen met essentiële informatie (bijvoorbeeld de routeinformatie, huidige snelheid, weersomstandigheden) die op de voorruit geprojecteerd worden. Wordt het dashboard door de voorruit vervangen? Grote kans van wel, want er zijn al tal van ontwikkelingen die hier duidelijk op wijzen.
Wanneer mogen we deze innovaties bewonderen?
Veel van de genoemde ontwikkelingen zijn op dit moment in de testfase. Volkswagen, Mercedes-Benz en BMW zijn op dit moment verwikkeld in een race waarbij de voorruit als een head-up display (HUD) zal werken, waarbij de bestuurder helemaal niet meer op het dashboard hoeft te kijken. Goedkopere, innovatieve elektrische auto’s stonden voor 2021 op de planning, maar hier is vertraging in opgelopen; we verwachten dat het aanbod aan beschikbare modellen volgend jaar flink op zal lopen aangezien de plannen er al wel zijn, maar het nog wachten is op onderdelen en de mogelijkheden om daadwerkelijk te assembleren.
Aanschaffen achteruitrijcamera
Waar moet je aan denken bij de aanschaf van een achteruitrijcamera? Uiteraard de prijs kwaliteit verhouding. In de camera’s kan je vaak grote verschillen in prijs en functionaliteit hebben. De reden hiervoor is dat er een aantal verschillende camera systemen zijn die weer verschillende mogelijkheden aanbieden. In deze blog kan je een aantal van die verschillen ontdekken en waar je op moet letten bij de aanschaf van een achteruitrij camera. Vragen waar je zoal aan kunt denken, wil je de camera op 12 of 14 volt, moet het systeem draadloos zijn, waar op het voortuig moet de camera komen, hoeveel camera’s wil je en onder welke omstandigheden wil je ze gebruiken? Dit kan je allemaal in gedachte houden bij het kopen van een camera systeem. Vergeet hierbij ook niet een goede auto diagnose te doen.
Achteruitrijcamera systemen
Het hebben van een achteruitrijcamera verbeterd het zicht rondom je voertuig tijdens het rijden. Het is vooral handig tijdens het inparkeren, inhalen, afslaan, invoegen en keren. Voor elke functie en elk soort voertuig is er wel een geschikte camera. Met achteruitrijcameras kan schade aan je voertuig en stilstand tijdens het rijden makkelijk voorkomen worden. De camera’s geven een beter zicht voor en achter je voertuig, bij de dode hoek, voor op de zijkanten en een beter frontzicht. Bij ieder voertuig is er wel een andere uitdaging te vinden. Van speciale camera’s voor een goed frontzicht bij vrachtauto’s tot in het derde remlicht weggewerkte camera’s voor bestelbussen.
Draadloos
Tegenwoordig heb je ook hoge kwaliteit draadloze camera systemen. Er zit alleen wel een addertje onder het gras, want een draadloze verbinding brengt wel iets meer risico met zich mee dan een kabel verbinding. Je kan het vergelijken met je 4g verbinding op je telefoon. Deze is van hoge kwaliteit, maar je zal vast een keer thuis of onderweg een storing ervaren. Zo werkt het ook met een draadloze camera verbinding. Het voordeel is wel dat dit minder gebeurt bij draadloze camera’s, omdat de zender en ontvanger altijd heel dicht bij elkaar in de buurt zitten. Met een achteruitrijcamera kan je je zicht verbeteren en kans op stilstand en schade verminderen.
Waarom elektrisch rijden?
Je ziet ze waarschijnlijk steeds vaker op straat, elektrische auto’s zoals een Tesla. Ze zijn heel stil en hebben een mooi uiterlijk. De elektrische auto wordt steeds populairder. Er komen steeds meer laadpalen en meer mensen zijn geïnteresseerd in het hebben van een elektrische auto. Maar waarom wordt dit steeds populairder? En waarom wil iedereen zo graag in een elektrische auto rijden?
Beter voor milieu
De eerste reden waarom het rijden in een elektrische auto zo populair is, is omdat elektrisch rijden beter voor het milieu is. Elektrische auto’s rijden niet op benzine, waardoor er sprake is van CO2-uitstoot. Hierdoor wordt de luchtkwaliteit beter. CO2-uitstoot is namelijk een grote oorzaak van de opwarming van de aarde. Door CO2 houdt de aarde warmte vast, dit is natuurlijk goed, maar alleen tot een bepaald punt. Het moet namelijk niet steeds warmer op aarde worden. Een gevolg daarvan is dat ijskappen gaan smelten, de zeespiegel zal gaan stijgen en daardoor kunnen er overstromingen ontstaan. Ook zullen er extremere weersomstandigheden ontstaan en dat willen we natuurlijk allemaal voorkomen. Door er met z’n allen voor te zorgen dat er minder CO2 uitgestoten wordt, zorgen we tegelijkertijd voor een betere luchtkwaliteit. Door te gaan rijden met elektrische auto’s lossen we al een groot deel van het probleem op.
Goedkoop in gebruik en minder geluidsoverlast
Een elektrische auto is duur in aanschaf, maar een voordeel is dat het in gebruik juist goedkoop is. De Hyundai Kona Electric of de Ford Mustang Mach E is bijvoorbeeld duur om in een keer te betalen, maar gelukkig is er ook nog een optie om deze Hyundai te leasen. Deze auto’s op elektriciteit hebben veel minder onderhoud nodig. Doordat de auto geen verbrandingsmotor heeft, is er ook sprake van minder bewegende delen. Deze bewegende delen kunnen namelijk slijtage veroorzaken, wat het geval is bij een benzineauto. Bij een elektrische auto heb je dit niet.
Verder zorgt een elektrische auto voor minder geluidsoverlast. Vooral als je dichtbij een snelweg woont, kunnen benzineauto’s geluidsoverlast veroorzaken. Elektrische auto’s zijn een stuk stiller, waardoor het minder geluidsoverlast zal veroorzaken.
Haal voordelig je rijbewijs met deze tips
Het is voor niemand een geheim dat rijlessen niet bepaald goedkoop zijn. En dat is vooral zuur omdat je op die leeftijd vaak niet veel te besteden hebt. Toch zijn er manieren om geld te besparen tijdens het halen van je rijbewijs. Benieuwd naar deze manieren? Lees dan vooral verder!
Kies een goedkope rijschool
De kosten van je rijbewijs kunnen heel erg verschillen per rijschool. Vergelijk daarom eens op internet de prijzen van verschillende rijscholen met elkaar om erachter te komen welke rijschool het voordeligst is. Hou hierbij wel in de gaten dat de rijschool nog enigszins een reputatie heeft, want vaak kan goedkoop duurkoop uitpakken wanneer je toch veel moet lessen door de lage kwaliteit van de lessen. En je wil natuurlijk ook met een fijn gevoel in de lesauto zitten!
Gratis herexamen
Het merendeel van de leerlingen haalt zijn of haar rijbewijs niet in een keer, dus de kans dat jij herexamen moet doen is redelijk groot. En dat is helemaal geen ramp, maar een examen kost je wel veel extra geld, vaak rond de 300 euro per keer. Ga daarom op zoek naar een rijschool die een gratis herexamen aanbiedt wanneer je gezakt bent. Dat scheelt namelijk een hele smak geld!
Plan je rijlessen overdag in
Wanneer je overdag lest, is het veel drukker op de weg dan bijvoorbeeld in de avond. Omdat er meer verkeer op de weg is, is het rijlessen wel een stuk lastiger omdat je met meer weggebruikers tegelijk rekening moet houden. Toch leer je zo een stuk meer dan wanneer je op rustige tijdstippen in de auto zou stappen. Omdat je sneller leert, heb je ook minder rijlessen nodig en bespaar je uiteindelijk geld! Wanneer het even kan, is het dus het verstandigst je rijlessen overdag in te plannen.
Sommige automotive detaillering winkels bieden zelfs diensten
Een goede automotive detailer zal gereedschappen zoals kleine borstels met zachte borstels gebruiken voor ventilatiereiniging. Detaillering tools die kleine rubberen tips hebben zijn goed voor het reinigen van vuil uit naden en trim. Wiel- en bandenborstels zijn ook een must. Sommige producten zoals wanten en borstels worden nu aangeboden door de fabrikanten met kleurcodering. Deze kleurcodering helpt de detailler om snel en eenvoudig te bepalen wat het beste hulpmiddel is voor het proces. Flessen reinigers moeten ook worden kleurgecodeerd voor automotive detaillering gebruik. Het grijpen van de verkeerde oplossing kan schadelijk zijn voor de detailler als hij haast heeft. De kleur-codering proces heeft geëlimineerd de fouten soms gemaakt in de automotive detaillering business.
Een grote klus voor automotive detailer is de voorbereiding van nieuwe voertuigen. Als een dealer verkoopt nieuwe voertuigen, zoals ze worden verzonden in, ze zijn onvermijdelijk vol met stof, puin en, slijtage van de weg van het scheepvaartproces. Niet alleen is de automotive detailler verantwoordelijk voor het reinigen van het nieuwe voertuig, maar de meeste autodealers zullen hen ook voorzien van een checklist van andere items om te controleren op de werking. De checklist kan items bevatten zoals het instellen van de klok en radio, het testen van de sleutelhangers om te zien of ze correct werken, het verwijderen van het nieuwe voertuig plastic en stickers, en, het nemen van het voertuig op een kleine testrit om ruitenwissers, airconditioning en, andere essentiële elementen te controleren.
Waarschijnlijk is het laatste wat een goede automotive detailer kan bieden is de reis naar de benzinepomp om uw voertuig te vullen met een volle tank. Als uw detaillering bedrijf of dealer biedt dit, kan het bespaart u dollars. Veel dealers ontvangen benzinekortingen en geven ze graag door aan de klant om ze terug te laten komen, dus check dat wanneer je je auto-detailler of dealer bezoekt.
Automotive detaillering vergt veel zorg. Mensen die werken op dit gebied moet het soort mensen die houden van de detaillering proces en de resultaten die zij bereiken. Het zijn mensen met een hoog niveau van energie en communicatieve vaardigheden om ervoor te zorgen dat de klant krijgt wat hij wil. Indien gekozen recht, kan de goede auto detailler maken het verschil in dat nieuwe, gebruikte, of klant voertuig.
Financiering van auto- en diagnostische apparatuur
Automotive tools zijn zeer gespecialiseerd in de natuur. Veel een tijd een bepaalde automotive tool dient slechts een enkel doel. Daarom is het essentieel om een set van automotive tools om onderbrekingen in het bedrijf te voorkomen. Echter, automotive tool set is zeer duur. Soms zijn de kosten van het gereedschap meer dan de kosten van een voertuig dat gerepareerd moet worden. Soms zijn de kosten van de gereedschapsset meer dan het voertuig moet worden gerepareerd. Vandaar dat auto-instrument financiering wordt steeds essentieel tegenwoordig.
Er zijn een aantal legitieme financieringsmaatschappijen die expertise hebben in de financiering van automotive tools. U hun hulp inroepen door het indienen van een online applicatie die door hen. Ze zorgen voor een snelle goedkeuring van het bedrag dat nodig is om automotive toolset te verwerven.
Auto-instrumenten financiering is normaal gesproken beschikbaar onder verschillende opties. Automotive Air compressor is een van hen die helpt bij het verwerven van de apparatuur die duizenden dollars kost. Er zijn verschillende soorten compressoren, zoals een compacte luchtcompressor, zuigercompressor, single stage compressor, tweetrapscompressor, enzovoort. Dankzij de financiering van autogereedschappen is het voor bijna alle bedrijven mogelijk om een van de bovengenoemde soorten luchtcompressoren aan te schaffen.
Automotive handgereedschap financiering is nodig om klaar te houden een goed uitgeruste set van handgereedschap zoals sleutels, schroevendraaiers, klemmen, stopcontacten, installateur of remover apparatuur, enz. Deze tools zijn onmisbaar voor het runnen van een autoreparatiebedrijf. Het verwerven van een van hen is betaalbaar voor iedereen. Maar het houden van een set van dergelijke instrumenten is echt duur en dus de noodzaak van automotive handgereedschap financiering is essentieel. Private lease auto
Alles over automotive detaillering
Automotive detaillering kan een van de belangrijkste banen bij autodealers of detaillering winkels. Of een detailler het voertuig voor een verkoopvertoning voorbereidt of het voor zijn nieuwe eigenaar klaarmaakt, is het soms die eerste indruk van het voertuig dat autodetailing zo belangrijk maakt.
Goede automotive detailers zullen de gebieden op voertuigen kennen die een slechte detailler kan missen. Gebieden zoals deur jam, raam afdichtingen, en motor schoonmaken zijn tekenen dat je een goede detail baan. Inruilvoertuigen die gedetailleerd moeten worden, zijn misschien wel het belangrijkste, omdat een goed detail de winkelwaarde kan beïnvloeden. Niemand wil een gebruikte auto te kopen, ongeacht de kwaliteit van de prestaties, als het niet goed is gedetailleerd.
Vervuilde bekleding en tapijtvlekken kunnen ook restwaarde voorkomen, maar het gebruik van de juiste producten kan een drastische verbetering laten zien als ze correct worden uitgevoerd. Tabak of roken in een voertuig is niet langer uitdagingen voor de goede automotive detailler. Verschillende fabrikanten produceren nu machines zoals ionisatoren die wanneer geplaatst in een voertuig voor een kleine periode van tijd kan nemen van de effecten van roken geuren.
Automotive detaillering producten zijn belangrijk. Producten of wanten die kunnen krassen, slijten van de verf, of dof chroom mag niet worden gebruikt en een goede automotive detailler zal weten welke producten te vermijden.
Automotive detaillering product verkopers die hun producten te promoten en beweren dat ze de beste bezoek vele dealers. Naast welke producten auto detailers gebruiken, moet een klant kijken naar de detailwinkel of detail gebied. Is het schoon? Zijn de producten georganiseerd, of zijn de detailrs heen en weer lopen, het delen van producten, of erger nog, het verlaten van de detail gebied op zoek naar hun apparatuur? Check ze uit voor netheid en toegankelijkheid van de automotive detaillering items die ze gebruiken-zijn ze in de buurt?